Yaşasın yemek yemek!

24 Temmuz 2008



Tü tü tü tüüü maşallah, heyyooo, yuuuppiii hatta
daba daba diuuu : )

Ne kadar mutlu olduğum başlıktan belli oluyor değil mi? Nihayet Lâl’in iştahı açıldı, bugünleri de gördüm. Üç gündür her öğünü burun kıvırmadan, saldırırcasına yiyor, öğün aralarında meyve, yoğurt, muhallebisini itirazsız yiyor, hatta normal öğünle ara öğün arasına bir ara öğün daha sıkıştırıp mamaa mamaaa diye buzdolabını tokatlıyor.

Son doktor randevumuzda doktorumuz Alper Bey’e gözlerim dolu dolu isyan edercesine neden yediremediğimizi yine sormuştum. Önceki aya göre sadece 80 gr. almıştı. Doktorumuz Alper Bey iki ay önce de sadece 20 gr. aldığını hatırlattı teselli baabında. Lâl’in diş yapısının yaşıtlarına göre çok ileride olduğunu ve azıları çıktı diye iştahının azılmış olabileceğini, hatta bu ay yürümeye başladı diye kilo kaybeden bebekler bile olabileceğini söylerek beni ikna etmeye çalıştı ama ı ıhh. Ben de okuyup, araştırıyorum dimi? Persentil eğrisi denilen birşey var. Bizim çan eğrisi hep aşağı bakıyor. Vize-final sonuçlarındaki gibi curve’de yapılamıyor ki gerçek hayatta. Ortalamayı yükselten iştahlı bebeklere de kızıp, söylenemiyoruz : ) (maşallah diyelim onlara da buradan!) Sonra takip ettiğim bloglar var, arkadaşlarımın çocukları var, anneanne-babaanne var dimi danışıp, fikir alabileceğimiz. Her tecrübeye, her araştırmaya göre Lâl çok zayıf bir çocuk işte. Sebeplerle ilgilenen kim ki şu saatten sonra? Sonuç bu işte!

Amaaaaa bizim artık iştah açıcı bir şurubumuz var. Minadex ve balık yağının fayda etmediğini gören Alper Bey son olarak Prakten önerdi. İyi ki de önerdi. Bir tabak makarna ve yanındaki köfteyi ağzına tıka tıka yediğini gördükçe zevkten dört köşe oluyorum. Bir kase muhallebi yetmeyip, maaam maaaam diye ağlamasından sevinç çığlıkları atıyorum. Ninanaay ninanaaay mutfağa koşuyorum. Lâl yiyor, ben doyuyorum.

16 yorum:

Zeynep 24 Temmuz 2008 19:25  

iyiiii.. ben de çocuk gözüyle yorum yapayım.. sana iştah açıcı herhangi bi şey verseler ağzına sürmezsin ama Lâl’e yedir bakalım.. hıhhh.

ilkay 25 Temmuz 2008 16:26  

Merhaba...Ben sizi yeni keşfettim yahu, üstelik sizin takip ettikleriniz arasında biz de varmışız ne hoş!
Lal'le Duru aynı günlerin bebekleri mi yoksa? Duru 04 Nisan doğumlu...
Bu arada yemek yiyor olmasının sende yarattığı mutluluğu yürekten paylaşıyorum...Keşke Duru'da biraz daha iyi yese. Az yiyor, 1 yaşına bastığından beri neredeyse aynı kilolarda. 10 kiloyu 11 yapamadık gitti...Lal kaç kilo?
Bu arada takibe devam edeceğiz efenim :)

Zeynep 25 Temmuz 2008 16:32  

haklısın valla.. sataşayım dedim ölesine : ))
"ben anneyim" diyebilmek çok güsel olmalı ; )

Gökşen Camgöz,  31 Temmuz 2008 11:59  

ilkay merhaba,
biz sizi uzun zamandır takip ediyoruz : )

yorumun enteresan biçimde mail olarak düşmemiş bana, şu an tesadüfen gördüm kusura bakma.

Lâl 23 Nisan doğumlu. Duru'yla araları azmış. Ben Duru'yu resimlerinden 12-13 kilo gibi hayal ediyordum. Bu da ayrı bir manyaklık işte, resimlerine bakıp acaba bu çocuk kaç kilodur diye tahminler yürütmeye başladım : ) Lâl 8.200-8.300 civarlarında. Umarım bir sonraki randevumuzdan yüzümüz gülerek ayrılabiliriz.

Duru'yu öper, bol iştahlı günler dilerim :)

edanik 3 Ağustos 2008 17:51  

mrb...bloğunuzu uzun suredır takıp edıyorum.bebeğime balık yağı almayı düşünüyorum(zinconun).aç karnınamı vermek gerekıyor?şimdiden teşekkürler

gökşen 4 Ağustos 2008 11:24  

edanik merhaba, hoşgeldin : )
Biz de zinco kullanıyoruz, doktorumuz tok karnına vermemizi önerdi.

Yasemin,  4 Ağustos 2008 15:30  

Merhabalar,
onlar yemek yiyince bizler ne kadar mutlu oluyoruz değil mi .Ögünlerini merak ettim Lal in.Bizimkiside maalesef zayıf bir çocuk mesela asla süt içiremiyorum.
birde ögün aralarında meyva veya yoğurt veriyorum başka neler verebilirim.

şimdiden teşekkürler,

Lal ı güzel gözlerinden öperiz

gökşen 4 Ağustos 2008 16:20  

yasemin merhaba,
kesinlikle haklısın. Lâl yedikçe ben doyuyorum, Lâl uyudukça ben uyukumu alıyorum, Lâl'i açıkhavaya çıkardıkçe ben yenileniyorum : )
Lâl'e öğün aralarında senin yaptığın gibi meyva veya yoğurt veriyorum. Bazen de bebe bisküvisi, muhallebi, veya ev yapımı kek-börek veriyorum. bebeğin/çocuğun kaç aylık bilemiyorum tabii doğru olur mu bunları vermen?

Yasemin,  6 Ağustos 2008 16:46  

13 ayını geçti bence artık yemesi gerekir diye düşünüyorum bazan pütürlü şeyleri yemeyince ödüm kopuyor aman hep bu şekilde gitmesin diye.Yakınen biliyorum 5 yaşında olmasına rağmen helen çiğneyemeyen.Ama büyük konuşmamak gerekiyor çalışınca herşey senin elinde olması biraz güç oluyor işte....
Bilgi için teşekkürler
Selamlar
Yasemin

edanik 7 Ağustos 2008 00:07  

bebeğime 1 yaşından sonra;yiyeceklerinden alır düşüncesiyle vitamin vermek istemedim.12çaydan sonra d-vit ve demiri kesmemi de doktorum önermişdi.bir başka doktor ise 15 aylık olana kadar demir şurubu vermemi söylemişdi.anlıyacağınız kafam oldukca karısmısdı.doruk 15 aylık olmak üzere.12.aydan sonra yapay hicbir vitamin vermedım.şimdi iştahı acılsın dıye baılk yağına başlıyacağım.siz ne zaman kestınız vitamınlerı?yoksa ben acelecımı davrandım.....?

gökşen 7 Ağustos 2008 01:07  

edanik, d-vit'i biz de doktorumuzun tavsiyesiyle 12.aydan sonra kestik. şu an kan yapıcı damlasını ve balık yağı veriyoruz sadece. iştah açıcı şurubunu bile her gün vermiyorum, bakıyorum 1-2 gün yine mızmızlanarak yemek yiyor hemen şuruba koşuyorum.
doruk'un blog'u açılmıyor mu bu arada, ulaşamadım?

edanik 8 Ağustos 2008 19:11  

bılgıler için çok teşekkür ederim...sayfa neden açılmıyor bilemiyorum...bende uzun suredır yenı bılgıler koyamadım...ilgilensem iyi olacak...:)

uiwaiiih 5 Ekim 2008 01:55  

, [url=http://znoeyeltzbyk.com/]znoeyeltzbyk[/url], [link=http://jkkrqpxecava.com/]jkkrqpxecava[/link], http://olbcathqofop.com/

lketmxxoz 25 Mart 2009 12:21  

, [url=http://ipncbdufdsen.com/]ipncbdufdsen[/url], [link=http://uwhnbqguviox.com/]uwhnbqguviox[/link], http://krvzsbsthrhw.com/

servvv 27 Mart 2009 14:33  

, [url=http://kgzsaneplwug.com/]kgzsaneplwug[/url], [link=http://nrtsprilonsw.com/]nrtsprilonsw[/link], http://msgkstmheamv.com/

Yorum Gönder