Ayna ayna söyle bana…

11 Ağustos 2008

Bakıcı mevzusunda gelişmeler çok ani olabiliyor. Cuma sabahı daha ofise gelirken bir bakıcı ile anlaşmamıştık, akşamüzeri Şahnaz’ı bulduk. Şahnaz halası ile gelmiş görüşmeye. Hemşireymiş, çok iyi bebek bakarmış, elinden her iş gelirmiş, Türkçesi biraz zayıfmış ama çabuk öğrenirmiş... Akşamına tanıştık Şahnaz’la. Konuşuyorum karşısında, Lâl’in neleri sevdiğini, neleri sevmediğini anlatıyorum. Yemek konusundaki tercihlerini anlatıyorum, sonra uygulamalı bez değiştirme dersleri veriyorum. Hiç bir tepki, anlama ifadesi yok suratında. Anlıyor musun beni Şahnaz? diyorum. “Anliyor” diyor. Sonradan anlıyoruz ki bildiği tek Türkçe kelime “anliyor”. Nasıl ağırkanlı... Sessiz, tepkisiz ve mimiksiz... Lâl de ısınmadı hiç, kucağına asla gitmek istemedi. Hemen o gece karar verdim, Şahnaz’la olmaz.

Ertesi sabah erkenden kalkıyorum, Selda’ların yardımcısı kadının yeni gelen akrabası vardı, onu görmeye gidiyorum. Selda’larda buluşuyoruz. Nasıl güleryüzle giriyor içeriye, gözlerinin içi parlıyor. İlk testi geçti bile : ) Evdeki Şahnaz heykelinden sonra bu kadıncağız pek bir güleç geliyor bana. Anlatıyor sonra yeni bakıcı adayımız; menin anne Ukrayna, baba Türkmen, iki yuniversite bitirdi men. Terzi gibi dikiş dikende ve ceografiya... Men öğretmen aslinda, çocuklari seviyorum. İngilisçe, Rusça, Almanca biliyorum...

Türkçesi anlaşılır ve geliştirmeye müsait. İsminiz neydi diyorum neden sonra? “Ayna” diyor. “Ayna mı? Nasıl ayna?” Eliyle ayna işareti yapıyor, “bakanda ayna” diyor. “Ayna!” diye tekrar ediyorum, hani yanlış anlamış olabilirim, onun düzeltmesine fırsat vereyim diye. Hı hıı diyor başıyla. İçimden konuşuyorum... hani tabure gibi, vestiyer gibi, ayna işte bu da... hahahaa ilginç... İçimden “Ayna ayna söyle bana” demek geliyor, çok gülüyorum : )

9 yorum:

ilkay 12 Ağustos 2008 13:29  

Ah bilirim ben bu görüşmeleri...Yazılarından yaşadıklarım bir bir canlandı gözümde. Umarım ayna iyi biri çıkar??
İstersen ben de çevreme bir soruşturayım ne dersin?

ayça 12 Ağustos 2008 13:43  

:)) bu çok güzel.. umarım güzel bir ayne olur Lal'e .. .

Gökşen Camgöz,  12 Ağustos 2008 13:48  

İlkay,
Ayna iyi ve kültürlü birine benziyor ama dün akşam da ben bebek bakamayacağım herhalde, ayrılsam mı diye söylenmeye başladı. Ne yapacağımızı şaşırmış durumdayız. Bir hafta daha alışması için beklemesini tavsiye ettik. Biz de daha iyi gözlemlemiş olacağız. Ama imkanın/zamanın varsa çevrene soruşturmanı isterim elbette. teşekkürler yardımların için.
Ayça, teşekkürler. ben de ummak istiyorum.

HANDE,  13 Ağustos 2008 18:28  

Çok zor bir süreç ancak bu kadar keyifli anlatılabilirdi.

Gökşen Camgöz,  13 Ağustos 2008 19:48  

Teşekkürler Hande'cim, Bodrum maceranızı okudum da keyfim biraz yerine geldi : )

Tugba 22 Ağustos 2008 15:07  

Defdef bizim Gülmira'ya 1 ayın sonunda yeni yeni dokunduruyor kendine. Yemek ve alt degistirme bebeklerin en kutlası oldugu icin henüz güven köprüsü kuramadığı insanlara müsaade etmiyorlar. Umarım kısa zamanda kaynaşabileceği bi ablanız olur Gökşencim... Sana da bu süreçte allah sabır versin, ne diyim...

vkbljsvxcx 5 Ekim 2008 01:53  

, [url=http://publajeyljir.com/]publajeyljir[/url], [link=http://ntnxgkugrkba.com/]ntnxgkugrkba[/link], http://vpmynzzmahkm.com/

ggbhnwckgpi 10 Kasım 2008 09:39  

, [url=http://tfidhtbajjkg.com/]tfidhtbajjkg[/url], [link=http://frqpclibvkgb.com/]frqpclibvkgb[/link], http://wuodbomzseyl.com/

Каталог статей 28 Ocak 2010 08:44  

What words... super, an excellent phrase

Yorum Gönder