MİM - Your blog is fabulous!

14 Ocak 2011

Sevgili Gülay, harika bir mim göndermiş. Mim; "your blog is fabulous" ve mimin kuralı görmek istediğiniz 3 yeri nedenleri ile yazmak… Sihirli lambadan bir cin çıksa ve dile benden bir mim dese ancak bunu dilerdim herhalde. Ah pardon tabii ki kısa vadede gidebilmeyi dilerdim :-)

Kanchanaburi
Yıllar vardır dilime yapışmıştır. Thailand’da muhteşem bir yarım ada.

Kanchanaburi, okunuşu bile mutlu ediyor beni... sanki dünyanın gerçeklerinden arınmış masal ülkesi gibi geliyor. Pek tabii savaş görmüş her ülke gibi masal diyarı değil, ülkede yoksulluk ileri safhada. Turizmle ayakta kalmaktan başka şansları da yok gibi görünüyor. Şimdi gidip de kwai köprüsünde savaşın izlerini görmek, nehirde ılık bir gezinti yapmak, fil kampında nat geo tadında fotoğraflar çekmek hele bir de hemen şu kıyıda cardinal melon yudumlamak vardı ki…



Bhutan
İz Tv’de izlediğim bir belgesel’i seyrederken keşfettiğim Bhutan, Himalayalar’ın eteğinde, Hindistan’ın kuzeyinde ve hala krallıkla yönetiliyor. Belgeselde izlediklerimden hatırladğım kadarıyla, Bhutan kralı o kadar yaşlı ki artık tahtını genç nesillere devretmek istiyor. Ancak halk kralı o kadar seviyor ki krallığı bırakmasına engel olmak için durumu protesto edip kralı yönetimin başında kalmaya zorluyorlar. Ülkeye her sene sınırlı sayıda turist kabul ediyorlar ve girişte doğal tabiatlarına zarar vermeyeceğinize dair size sözleşme gibi bir belge imzalatıyorlar. Bir not daha, ülkeye münferit giriş yapamıyosunuz, mutlaka bir acenta aracılık etmeli ve bu acenta kralın onayladığı bir kurum olmalı.

Cumhuriyetten gördüklerimiz ortada, bir de krallık görmek lazım diyenlere… en çok da bana :- )


Mardin

Dillerin ve dinlerin şehri.

Birkaç ay önce gitmeye çok yaklaştığımız, son anda gerçekleştiremediğimiz, çekemediğim fotoğrafları düşündükçe içimi kahreden şehir. Bir başka bahara… hatta en yakın bahara…


Resimler: Google
Cuma Cuma pek iç açıcı bir post oldu, kısa bir süre de olsa şu ofisin telefon zırıltısı ve çöp maillerinden kurtuldum ya, çok teşekkürler Uzaylı Anne.

Ve bu mim, aklında gezmek olan herkese gitsin :-)

13 yorum:

anne kaleminden 14 Ocak 2011 15:39  

şu krallıkla yönetilen ülkeyi çok merak ettim :))

Müge 14 Ocak 2011 16:06  

Bir yorum yazmıştım ama hatta verdi gitmedi..
Neyse demiştim ki: bu yerlere benim de gidesim geldi..
hatta 1. seçeneğin adı da değişsin: "Kaçana bura çok uygun, olsun.. isim uzadı ama niysse..

Gökşen 14 Ocak 2011 16:11  

Nihan, bunlar aklımda kalanlar, hatırlayamadığım ne çok şey vardı o belgeselde bilsen.

Müge, :-)
Çok güldürdün beni. Çok yaratıcısın. Bundan sonra kachanaburi oldu kaçana bura çok uygun, böyle biline :-)

Müge 14 Ocak 2011 16:16  

Var ya bundan sonra aynen benim de dilime yapışır bu kelime :)))
daha sna takıldığını okuduğum an dedim ki, eyvah bana da yapışır bu şimdi :))))
olsun varsın, bahaneyle gülerim ;))

Gökşen 14 Ocak 2011 16:23  

olsun güldükçe birbirimizi anarız. zira ben bu akşam ofiste sabahlıyorum galiba, gülmeye çok ihtiyacım var :-)

Müge 14 Ocak 2011 16:24  

ayy canım yaa.. kaçana ora da uygun olsun da, sıkılmadan geçsin gitsin saatlerin :))

Berna 14 Ocak 2011 18:52  

Mardin'de pişti olmuşuz :))) Bu sobeyi çok sevdim, herkesin gitmek istediği harika yerleri öğreniyorum :)

Sevgiler :)

Berna 14 Ocak 2011 18:54  

A unuttum, biz mart ayında Mardin'de olacağız! Binlerce fotoğraf çekeceğim :)

Gökşen 14 Ocak 2011 18:55  

Berna, o zaman seni alenen sobeliyorum. Buyrun yazın yeni mim konunuz :-)
Bu arada, konuyla alakası yok ama ben profilinden blog adresine erişemiyorum? ben mi anlamadım bunca yıllk blogger? bir yardımcı olsan :-)

Berna 14 Ocak 2011 19:00  

Bu sobeyi ben gönderdim zaten Gökşen :))) Horvatistan'dan geldi, Leptir'den :) Benden Gülay'a, Gülay'dan sana. Ben yazdım zaten.

Neden profilimden bloguma girilmiyor bilmiyorum, ben şimdi denedim girebiliyorum ??

Müge 15 Ocak 2011 10:50  

Ofiste sabahladın mı?? evetse nasıl geçti?? hayırsa "heyyooo" ;)

gülay 17 Ocak 2011 08:42  

Gökşenciğim resimlerine bakmak bile iyi geldi.Teşekkürler bu muhteşem resimler ve anlatım için
Bhutan benim de merak ettiğim bir yer.Ve tabii ki Mardin...

Gökşen 17 Ocak 2011 12:58  

Müge; Cılız bir heyyyo diyelim o zaman, sabahlamadım ama epey geç çıktım :-)

Gülay, esas ben teşekkür ederim, pek iyi geldi biraz işten uzaklaşmak.

Yorum Gönder